Friday, January 21, 2011

demam campak

entry sblm ni psl danish dmm...
hri ahad dh ok dr demam...
tibe2 lak hari selasa danish kene dmm campak...
mlm tu terus bwk danish g klinik
mmg cfirm,danish kene dmm campak..
sib baik dob bg mc 2 hari..
asalnye aku nk mc tp keje sume kt sekolah..
dgn register x tulis lg,next week dh kene submit..
so,mr hubby yg mc..tq B

nsb baik danish x merengek cume gatal2 je...
bykla petua org tua2...antaranya
1) ada yg ckp jgn mandikan...tp aku mandikan je sbb rimas tgk anak x mandi..klu x mandi aku rase lglah budak tu gatal
2)minum air kelapa...yg ini aku ikutlah tp danish minum sikit je,so yg lebihnye kiteorg mandikan
3)x boleh mgoreng n menumis dlm umah utk elakkan anak lg gatal...yg ini aku pun ikut(suke sbb lmr hubby ckp xyah masak hihi)
4)alas tmpat tdo anak dgn daun semambu...aku yg xprnh dgr n kenal pn daun tu..nsb baik 1 of my student(indian) ade pokok semambu di rumah die,esok paginye die bwkkan...

Alhamdulillah,hari ini (hri ke 4 danish kene campak) danish dh ok,dh xde merah2 di badan die..
sian tgk danish,selalu xsihat dlm bulan ni...
sume ckp danish dh x comel sbb dh kurus huhu
atau mybe sbb die nk beralih bulan(lg 9 hari bday die)
ntahlah....


ini adalah keje mr hubby mase jg danish..
xpsl2 danish jd model campak hihi






No comments:

Post a Comment